2008-03-12

首位全職博客入國會

  一路來,咱們習慣了國陣等於政府的誤解,一直活在批評國陣等於批評政府的誤導生活中;
  一路來,咱們也被洗腦,反對黨不可能會做政府,因為整天只會批評指責,沒有建設的;
  一路來,政府被國陣化(BNised),報章媒體被國陣化,社團公會被國陣;國陣化被合理化,合法化,正常化,每個人民都是如機械般(Robot)的國陣模式,開口閉口只有國陣會做事,只有國陣帶來發展,只有國陣帶來繁榮,只有國陣帶來安定......(做政府不做這些還做什么呢?-沒有人敢如此問,一問就是反對黨囉!)
  這次的大選,雖然多年被馴化為國陣型的老百姓,被塑造成符合國陣心意的民眾,竟然用選票,改變了一個事實,並認清手中神聖的一票,真的是多么神
聖!大家發現,國陣這個於1969年後的產品,從1974誕生至今,原來也有expirary(過期)的日子呢!國陣是可以被丟棄的,並淪落為反對黨的呢!
  今天開始在五個州屬說支持國陣就是支持反對黨的,風水輪流轉;同時咱們還有一個語病,說這五州由反對黨執政,執政了哪還會是反對黨?原來執政黨已成為反對黨了!
  要做部長,要做官不要參加反對黨,這句話現在也錯了,原來當反對黨成為執政黨時,也有機會做部長,做官呢!這次大選之後,選民面對新政局,新思維,很多東西要想一下才會改過來的。

  這次大選有一位全職的blogger黃泉安中選為國會議員,也開啟了我國的電子政治時代?

  不過話說回來,在東馬,咱們這些住在樹上的人,要改變這樣的政治局面,還有一段路好走;不過上一次國陣在全國掃到完,這次出現這樣的改變,東馬人也一定可以改造局面,創造歷史的!
  國陣與政府不是萬歲,只有你我人民是萬歲!

4 条评论:

匿名 说...

ya....wat a lesson for us

匿名 说...

Where have all the BN-MPs gone
Long time passing
Where have all the BN-MPs gone
Long time ago
Where have all the BN-MPs gone
Lost to DAP/PKR, every one
Oh, when will they ever learn
Oh, when will they ever learn

Time's a'changing.

Hope everyone learn and for the good of every Malaysian.

天鵝江畔 说...

Good lesson for BN,
Good lesson for DAP,
Good lesson for Voters,
Good lesson for all Malaysian!

匿名 说...

I wish for all Malaysians,

Fair treatment for all races,
Good language used by politicians,
Courtesy and good behaviour like Dr. Koh Tzu Koon,
Wisdom amongst the newly elected Parliamentarians,
A better and stable future for the younger generation.
And No Threats please from the BN who feel so bad by the trouncing. Look at John Howard, Look at others who have conceded their losses....very historical, very gentlemanly, in full view of the world.

We the people will judge. Our vote is our sacred right.

Government for the people, by the people,with the people.

All the best to our new legislators.May God Bless you!