2010-11-12

第6及7館:人保館與鐵路館

"歡聚世博,世界樂在其中" 

Coca-Cola, 

A World Refreshed with Happiness

喜愛可口可樂的大哥,與四哥及小弟合影於館前,算是到此一遊啦;2010年5月18日也是可口可樂誕生125周年紀念日!

在世博園區內走動,可以發現好多中國仔手中握著一瓶可樂,

若中國人一年喝一瓶可樂,其生產量就是13億瓶啊啊啊!


People's Insurance Company of China Pavilion


中国人保馆是世博会举办至今首次有保险企业参展建馆。中国人保企业馆将不仅着力展现中国人保深厚的历史文化和内涵品牌,同时,也将代表整个中国保险业,向来自世界各地的参观者展现中国保险业的辉煌成就。
和谐铁路,创造美好生活新时空
Harmonious railways expand spaces for bette
ife
中国铁路馆正中央以全色LED灯光模拟铁路网,代表了作为城市纽带的中国铁路在城市发展中的重要性和先进性 並充分体现了铁路馆“和谐铁路,创造美好生活新时空”的理念。


Exterior walls of the pavilion are decorated with metal and glass with its simple materials and grids emphasizing urban impressions. LED lights beam railway networks of China onto the walls. Inside the pavilion there are three sections showcasing scientific and technological innovation in China's railway system. Exhibitions emphasize how railways link cities and have made a positive impact on development of human civilization.

馆内分三展区,主要展示中国铁路科技创新的成果,表达铁路作为连接城市的纽带及对人类文明进步历程的积极影响。 第一展区主要展示中国铁路发展的辉煌历程。 第二展区为主题影院,用影像介绍中国铁路的建设状况。 第三展区通过模型和装置设施吸引参观者参与互动。






























讓人感受新舊火車駕駛艙......

没有评论: