2010-10-26

沒有”面子”的中國No Facebook in China


2010年10月15-25日在下拿了年假,與兄弟姐及侄女一同前往中國自助式旅遊,前後11天,過著沒有”面子”的生活;因為在家裡或河必,一打開電腦,也打開面子書(Facebook),就與許多朋友“面面相覷”,成為生活的一個足不出戶就與眾虛擬(Cyber)友人面對面交流資訊及大吐口水......不過在中國,雖然這幾年來資訊信息及傳播非常先進,卻開不到面子書,也不能閱讀blogger的部落(網誌,博客)!
  其實沒有面子的日子,還真過的逍遙自在呢!
  這個於2004年創辦的Facebook社交網站,Facebook的名字取自美國的大學和預科學校把這種印有學校社區所有成員的“花名冊”發放给新入學或入職的學生和教職員,協助大家認識學校內其他成員。最初,Facebook的註冊僅限於哈佛學院的學生,Facebook全球活躍用戶數於2010年6月底之前突破5億,成為全世界最大的社交網站

  風靡全球的社群網站、“面子書”(Facebook)注冊用戶人數已突破5億,即全球每14個人當中,就有1人是其用戶。最近一年多來,面子書飛快成長,每秒新增8名用戶。擁有5億用戶的面子書,如果是一個國家的話,那麼就是世界上第三人口大國。據悉目前世界主要國家中,面子書只有在中國、俄國、日本和韓國,不是最受歡迎的社交網站。目前,面子書連結網絡和新聞文章分享的圖片數量,超過300億張之多,會員們每月總花費瀏覽時間大約7000億分鐘。

Facebook.svg

Although Facebook reaches 500 million users, you can't log in Facebook website while you are travelling around China.Facebook has met with some controversy. It has been blocked in several countries including Pakistan,Syria, thePeople's Republic of China, Vietnam, Iran, Uzbekistan and North Korea. It has also been banned at many places of work to discourage employees from wasting time using the service.


2 条评论:

Wee Ong 说...

难怪都没看到你更新网志呢!

Sarawak Interventional Cardiologist 说...

2 weeks ago was in Beijing for 1 week, could not get onto FB, blogs etc, felt weird. But still could read Malaysiakini, Sarawak Report, wordpress etc.